Jūrų teisė, jos galiojimo nevienodumas ir atsakomybės ribos

Krovinių transportavimas vandeniu reguliuojamas nuo seniausių amžių, tačiau universaliai taikomas veikiantis reglamentavimas pradėtas kurti tik trečiajame praeto amžiaus dešimtmetyje. Laivo valdytojo atsakomybė transportuojant krovinius jūra ribojama Hagos, Hagos–Visbiu bei Hamburgo taisyklėmis. Šie teisiniai instrumentai universaliai reguliuoja ne tik transportavimo vandeniu procedūras, bet ir laivo valdytojo atsakomybės klausimus. Tačiau būtina paminėti, jog nors tarptautinėje transporto teisėje šioje srityje egzistuoja universalus reguliavimas, tačiau prie šio reglamentavimo prisijungusių valstybių įsipareigojimų prisėmimo mastas ir apimtys skiriasi, taip sukuriant papildomas problemas reguliuojant ne tik transportavimo procedūras, bet ir laivų valdytojų atsakomybės klausimą krovinio praradimo ar sugadinimo atveju. Priimtos Roterdamo taisyklės, kurios pervežimo jūra santykius pritaiko dabartinėms tendencijoms oficialiai ratifikuotos tik trijose valstybėse – Ispanijoje, Toge ir Kongo Respublikoje, tad jų privalomas taikymas dar negalimas.

Paspaudus ant žemėlapio jį galėsite pamatyti didele rezoliucija.

Hamburgas + haga + visbis su legendomis didelėmis

Reguliavimo ratifikavimas žemėlapyje:

Žalia spalva – Hagos taisyklės 1924 m., kurios oficialiai galioja 33 valstybėse;

Violetine spalva – Hagos-Visbiu taisyklės 1968 m., kurios oficialiai galioja 47 valstybėse;

Melyna spalva – Hamburgo taisyklės 1978 m., kurios oficialiai galuoja 30 valstybėse.

Reguliavimas

Hagos taisyklės    1924 m. Hagos-Visbiu taisyklės     1968 m. Hamburgo taisyklės    1978 m. Roterdamo konvencija 2009 m. (dar negalioja)
Valstybių skaičius, kuriose aktas oficialiai ratifikuotas (2017 12 13) 33 47 30 3
Vežėjo atsakomybės ribojimo limitas 100 Svarų (UK) 2 SDR/kg 2,5 SDR/kg 3 SDR/kg
Vežėjo atsakomybės ribojimo limitas EUR  (2017 12 13 kursu) 2.41 EUR/kg 3.00 EUR/kg 3.60 EUR/kg
Krovinio vieneto ribojimas

100 Svarų (UK)

666,67 SDR 835 SDR 875 SDR
Vežėjo atsakomybės ribojimo limitas krovinio vienetui EUR (2017 12 13 kursu)

113.64 EUR/krovinio vienetui

800.49 EUR/krovinio vienetui 1002.61 EUR/krovinio vienetui

1050.64 EUR/krovinio vienetui

Parengta vadovaujantis oficialiu reguliavimu ir:

https://www.imf.org/external/np/fin/data/rms_five.aspx

http://www.uncitral.org/uncitral/en/uncitral_texts/transport_goods/Hamburg_status.html

http://www.informare.it/dbase/convuk.htm

https://www.steamshipmutual.com/publications/Articles/Articles/Survey_Package.asp

Straipsnį parengė: Šarūnas Gajauskas

Vienas komentaras “Jūrų teisė, jos galiojimo nevienodumas ir atsakomybės ribos

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s